Algemene voorwaarden
Bedrijfsgegevens
Naam: Skioptiek.nl
Adres: Antareslaan 31, 2132JE, Hoofddorp, Nederland
Telefoon: +31 657971633
E-mail: info@skioptiek.nl
Over ons
Bij Skioptiek.nl geloven we dat je ook op de piste scherp moet kunnen zien. Daarom zijn wij gespecialiseerd in skibrillen op sterkte en bijpassende accessoires. We combineren comfort, veiligheid en optische kwaliteit, zodat je onder alle weersomstandigheden kunt vertrouwen op goed zicht.
- Specialist in dioptrieën van ca. -8.0 t/m +8.0 (modelafhankelijk).
- Snelle verwerking & levering, met track & trace.
- 14 dagen bedenktijd (m.u.v. maatwerk en geopende hygiëneverpakkingen – zie voorwaarden).
- Transparante prijzen en duidelijk retourproces.
Verzending & levering
- Bestellingen geplaatst op werkdagen worden doorgaans dezelfde dag verwerkt en gemiddeld binnen 1–2 werkdagen geleverd binnen NL/BE.
- Verzendkosten: gratis vanaf €40; daaronder €5,95.
- Je ontvangt altijd een track & trace zodra je bestelling is verzonden.
- Levering via betrouwbare vervoerders (bijv. PostNL/DHL). Feestdagen/drukte/extreem weer kunnen vertraging veroorzaken.
- Controleer bij ontvangst of de verpakking/product onbeschadigd is. Meld transportschade binnen 48 uur aan info@skioptiek.nl met foto’s.
Retourbeleid (samenvatting)
- Herroepingsrecht: 14 dagen na ontvangst, zonder opgave van reden (consumentenkoop op afstand).
- Na aanmelding heb je nog 14 dagen om terug te sturen.
- Retourvoorwaarden: compleet, onbeschadigd en – indien redelijkerwijs mogelijk – in originele verpakking.
- Uitzonderingen: producten vervaardigd volgens specificaties van de consument (maatwerk, bijv. individueel geslepen/ingezette sterkte) en producten met verbroken hygiëneverzegeling zijn niet retourneerbaar (zie AV, art. 10).
- Kosten retourzending: voor rekening van de klant, tenzij het onze fout is (bijv. verkeerd/gebruikt/defect geleverd).
- Terugbetaling: binnen 14 dagen na herroepingsmelding, maar we mogen wachten tot ontvangst/afgiftebewijs van terugzending.
Gebruik bij voorkeur het modelformulier voor herroeping of mail ons via info@skioptiek.nl.
Algemene Voorwaarden
-
Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
- Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten/digitale inhoud/diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand, en die door de ondernemer of een derde worden geleverd op basis van een afspraak met de ondernemer.
- Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht.
- Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit.
- Dag: kalenderdag.
- Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden.
- Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering gedurende een bepaalde periode.
- Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel dat de consument/ondernemer in staat stelt informatie op te slaan voor toekomstig gebruik (bijv. e-mail).
- Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand.
- Ondernemer: Skioptiek.nl, die producten (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt.
- Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die binnen een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand wordt gesloten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst gebruik wordt gemaakt van technieken voor communicatie op afstand.
- Modelformulier voor herroeping: het in deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier.
- Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst zonder gelijktijdige fysieke aanwezigheid.
-
Identiteit van de ondernemer
Skioptiek.nl
Antareslaan 31, 2132JE, Hoofddorp, Nederland
Tel: +31 657971633 — E-mail: info@skioptiek.nl
KVK: 91171261 — BTW: NL004870937B14
Website: www.skioptiek.nl -
Toepasselijkheid
- Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
- Voorafgaand aan de overeenkomst worden deze voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld op een wijze die opslag op een duurzame gegevensdrager mogelijk maakt.
- Indien de overeenkomst elektronisch wordt gesloten, kan een elektronische verstrekking plaatsvinden.
- Bij strijdige voorwaarden prevaleert de voor de consument meest gunstige bepaling.
-
Het aanbod
- Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk vermeld.
- Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de producten/diensten. Afbeeldingen zijn een waarheidsgetrouwe weergave. Kennelijke vergissingen binden de ondernemer niet.
- Het aanbod bevat informatie over rechten en verplichtingen die aan de aanvaarding zijn verbonden.
-
De overeenkomst
- De overeenkomst komt tot stand op het moment van aanvaarding door de consument en het voldoen aan de gestelde voorwaarden.
- Bij elektronische aanvaarding bevestigt de ondernemer onverwijld de ontvangst. Zolang dit niet is gebeurd kan de consument ontbinden.
- De ondernemer treft passende technische en organisatorische maatregelen voor beveiliging en veilige betaalprocessen.
- De ondernemer kan, binnen wettelijke kaders, nagaan of de consument aan betalingsverplichtingen kan voldoen. Bij gegronde redenen kan een bestelling worden geweigerd of voorwaarden worden verbonden.
- Uiterlijk bij levering ontvangt de consument: contact- en klachtenadres; informatie over herroepingsrecht of uitsluiting; garantie- en service-informatie; prijs inclusief belastingen en leveringskosten; wijze van betaling en uitvoering; voorwaarden voor opzegging bij duurovereenkomsten; en indien van toepassing het modelformulier voor herroeping.
-
Herroepingsrecht
Bij producten:
- De consument kan binnen 14 dagen na ontvangst zonder opgave van redenen de overeenkomst ontbinden.
- Bij meerdere producten in één bestelling: de termijn gaat in op de dag waarop het laatste product is ontvangen.
- Bij levering in deelleveringen: de termijn gaat in bij ontvangst van de laatste zending/onderdeel.
Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:
- De consument kan binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst ontbinden, tenzij met uitdrukkelijke instemming reeds volledig is uitgevoerd en de consument heeft erkend het herroepingsrecht te verliezen.
Verlengde bedenktijd bij niet informeren: indien wettelijk verplichte informatie over herroeping of het modelformulier niet is verstrekt, kan de bedenktijd verlengd worden tot maximaal 12 maanden na het einde van de oorspronkelijke termijn. Bij latere verstrekking loopt nog 14 dagen vanaf ontvangst van die informatie.
-
Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
- De consument gaat zorgvuldig om met product en verpakking en handelt slechts zover nodig om aard, kenmerken en werking vast te stellen (zoals in een fysieke winkel).
- De consument is aansprakelijk voor waardevermindering door verdergaand gebruik.
- Geen aansprakelijkheid voor waardevermindering indien de ondernemer niet aan de informatieplicht over herroepingsrecht voldeed.
-
Uitoefening herroepingsrecht en kosten
- Herroeping kan via het modelformulier of andere ondubbelzinnige verklaring binnen de bedenktijd.
- De consument zendt het product zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na melding terug.
- Retourneer compleet, onbeschadigd en indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat/verpakking, conform instructies.
- Risico en bewijslast voor juiste en tijdige uitoefening ligt bij de consument.
- Rechtstreekse kosten van terugzending komen voor rekening van de consument, tenzij de ondernemer anders aangeeft of een fout maakte.
- Bij diensten die op verzoek tijdens de bedenktijd zijn begonnen kan een evenredig bedrag verschuldigd zijn.
- Voor niet-op-drager geleverde digitale inhoud: geen kosten indien niet vooraf uitdrukkelijk ingestemd met uitvoering vóór einde bedenktijd en erkenning van verlies herroepingsrecht.
- Bij herroeping worden aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.
-
Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
- Bij elektronische herroepingsmelding: onverwijlde ontvangstbevestiging.
- Alle betalingen (incl. standaard leveringskosten) worden onverwijld en uiterlijk binnen 14 dagen na melding terugbetaald. De ondernemer mag wachten met terugbetaling tot ontvangst van de producten of tot de consument aantoont dat is teruggezonden.
- Terugbetaling gebeurt via hetzelfde betaalmiddel, tenzij anders overeengekomen en kosteloos voor de consument.
- Extra kosten voor een duurdere leveringsmethode dan de goedkoopste standaardlevering worden niet vergoed.
-
Uitsluiting herroepingsrecht
Uitsluiting is mogelijk indien dit duidelijk bij het aanbod is vermeld en tijdig vóór de overeenkomst:
- Producten vervaardigd volgens specificaties van de consument die niet geprefabriceerd zijn en worden gemaakt op basis van een individuele keuze (bijv. op maat geslepen/ingezette optische lenzen of unieke sterktes gekoppeld aan een specifieke klant).
- Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken (bijv. gezichts-contactproducten).
- Producten die snel bederven of beperkte houdbaarheid hebben; producten die onlosmakelijk vermengd raken met andere zaken na levering.
- Audio-/video-opnamen en computerprogrammatuur met verbroken verzegeling; kranten/tijdschriften (m.u.v. abonnementen).
- Diensten die volledig zijn uitgevoerd met voorafgaande instemming en erkenning verlies herroepingsrecht.
- Digitale inhoud niet op materiële drager geleverd met voorafgaande instemming en erkenning verlies herroepingsrecht.
-
De prijs
- Gedurende de aangegeven geldigheidsduur worden prijzen niet verhoogd, behoudens wijzigingen door btw-tarieven of wettelijke bepalingen.
- Voor producten/diensten met prijzen gebonden aan marktfluctuaties kan met variabele prijzen worden gewerkt (vermeld bij aanbod).
- Alle prijzen zijn inclusief btw en exclusief eventuele verzendkosten, tenzij anders vermeld.
-
Nakoming overeenkomst en extra garantie
- De ondernemer staat in voor conformiteit met overeenkomst, specificaties en redelijke eisen van deugdelijkheid en bruikbaarheid op het moment van levering, met inachtneming van normaal/bedoeld gebruik.
- Eventuele extra (fabrieks)garanties doen geen afbreuk aan de wettelijke rechten van de consument.
-
Levering en uitvoering
- De ondernemer betracht zorgvuldigheid bij de verwerking en levering van bestellingen.
- Leveringsadres is het door de consument opgegeven adres.
- De ondernemer levert binnen 30 dagen na bestelling, tenzij een andere termijn is overeengekomen. Bij vertraging of (gedeeltelijke) onmogelijkheid wordt de consument daarover uiterlijk binnen 30 dagen geïnformeerd en heeft hij recht op kosteloze ontbinding en terugbetaling.
- Het risico van beschadiging/vermissing berust bij de ondernemer tot aan bezorging aan de consument of een aangewezen vertegenwoordiger.
-
Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Indien van toepassing (abonnementen/regelmatige levering):
- Overeenkomsten voor onbepaalde tijd kunnen te allen tijde worden opgezegd met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
- Bij bepaalde tijd: opzegging tegen het einde van de duur met een termijn van ten hoogste één maand.
- Geen stilzwijgende verlenging voor bepaalde tijd, behoudens wettelijk toegestane uitzonderingen.
-
Betaling
- Tenzij anders overeengekomen betaalt de consument binnen 14 dagen na aanvang bedenktijd, of bij ontbreken daarvan binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst.
- Toegestane betaalmethoden worden duidelijk vermeld (o.a. iDEAL, Bancontact, creditcard, Klarna – indien beschikbaar).
- De consument dient onjuistheden in betaalgegevens onverwijld te melden.
- Bij niet-tijdige betaling na aanmaning en een termijn van 14 dagen is wettelijke rente en redelijke buitengerechtelijke incassokosten verschuldigd.
-
Klachtenregeling
- De ondernemer beschikt over een klachtenprocedure en behandelt klachten overeenkomstig deze procedure.
- Klachten over uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd volledig en duidelijk omschreven worden ingediend via info@skioptiek.nl.
- De ondernemer beantwoordt klachten binnen 14 dagen na ontvangst. Indien een klacht een langere verwerking vergt, ontvangt de consument binnen 14 dagen een ontvangstbevestiging met indicatie van de termijn.
- De consument geeft de ondernemer minimaal 4 weken om de klacht in onderling overleg op te lossen voordat een geschil ontstaat.
-
Geschillen
Op overeenkomsten waarop deze voorwaarden betrekking hebben is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Voor zover dwingend recht niet anders voorschrijft, is de bevoegde rechter in Nederland bevoegd.
-
Aanvullende of afwijkende bepalingen
Aanvullende of afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en moeten schriftelijk of op een duurzame gegevensdrager worden vastgelegd.
-
Aanvullende voorwaarden: eigendom, zakelijke bestellingen en koop niet-op-afstand
- Eigendomsvoorbehoud: geleverde goederen blijven eigendom van de ondernemer totdat de koopprijs volledig is betaald.
- Het is de koper niet toegestaan goederen onder eigendomsvoorbehoud te vervreemden of te bezwaren. Bij derdenbeslag meldt de koper dit onverwijld aan de ondernemer.
- Bij niet-nakoming van betalingsverplichtingen of gegronde vrees daarvoor is de ondernemer gerechtigd goederen onder eigendomsvoorbehoud terug te (doen) nemen.
- Zakelijke aankopen (B2B): herroepingsrecht en wettelijke bedenktijd zijn niet van toepassing. Bij annulering kan 15% van de orderwaarde aan redelijke annuleringskosten worden gerekend (voor zover wettelijk toegestaan).
- Fysieke aankopen (niet op afstand): op consumentenkopen gesloten in een winkel/evenement is geen wettelijk herroepingsrecht op grond van koop op afstand van toepassing.
- Bij gebreken volgt herstel/vervanging of (gedeeltelijke) terugbetaling conform wettelijke garantie.
Modelformulier voor herroeping
(Vul dit formulier alleen in en verzend het als je de overeenkomst wilt herroepen)
— Aan: Skioptiek.nl
Antareslaan 31, 2132JE, Hoofddorp, Nederland
info@skioptiek.nl
— Ik/wij (*) deel/delen (*) u hierbij mede dat ik/wij (*) onze overeenkomst betreffende
- de verkoop van de volgende producten: ………………………………………
- de levering van de volgende digitale inhoud: ………………………………………
- de verrichting van de volgende dienst: ………………………………………
herroep/herroepen (*)
— Besteld op (*)/ontvangen op (*): ………………………
— Naam/Namen consument(en): ………………………
— Adres consument(en): ………………………
— IBAN (voor terugbetaling, indien van toepassing): ………………………
— Handtekening consument(en) (alleen bij formulier op papier): ………………………
— Datum: ………………………
(*) Doorhalen wat niet van toepassing is.
Privacy & beleid (samenvatting)
Wij verwerken persoonsgegevens in lijn met de AVG voor het afhandelen van bestellingen, klantenservice, betalingen en verzending.
Doel | Grondslag | Bewaartermijn |
---|---|---|
Bestel- & klantadministratie | Uitvoering overeenkomst | Max. 7 jaar (fiscale bewaarplicht) |
Betaling | Uitvoering overeenkomst / wettelijke plicht | Max. 7 jaar |
Verzending & track & trace | Uitvoering overeenkomst | Tot 12 maanden na levering |
Klantenservice/garantie | Gerechtvaardigd belang / overeenkomst | Tot 24 maanden na laatste contact |
Marketing (opt-in) | Toestemming | Tot intrekking toestemming |
We delen gegevens uitsluitend met noodzakelijke verwerkers (betaaldienst, vervoerder, hosting, e-mail). Je hebt recht op inzage, correctie, verwijdering, dataportabiliteit en het indienen van een klacht bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Neem contact op via info@skioptiek.nl voor privacyverzoeken.
Contact
Heb je vragen over je bestelling, retour of garantie? Neem contact met ons op:
- E-mail: info@skioptiek.nl
- Telefoon: +31 657971633 (werkdagen 09:00–17:00)
- Adres: Antareslaan 31, 2132JE, Hoofddorp, Nederland
- KVK: 91171261 — BTW: NL004870937B14